Marți 25 aprilie Camera Deputaților a adoptat o lege prin care vânzarea mașinilor va fi condiționată de un document obținut de la Regia Autonomă Registrul Auto Român (RAR), numit „RAR Auto-Pass”.
Cuprins
- Ce este RAR Auto-Pass?
- Amenzi Pentru Modificarea Odometrului
- Cât despre Mașinile Second Hand Importate
Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.
Află istoricul mașinii!
Ce este RAR Auto-Pass?
RAR Auto-Pass este un document valabil 60 de zile ce trebuie obținut de atât persoanele fizice, cât și de cele juridice când va dori să înstrăineze un autovehicul. Acesta conține istoricul datelor mașinii din evidențele RAR, inclusiv numărul de kilometri din bord, inspecțiile tehnice și intervențiile de pe autovehicul.
Potrivit proiectului adoptat, RAR va înființa și gestiona un registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, constituit din informațiile obținute de la atelierele de service și de la producătorii de vehicule, printre altele.
Amenzi Pentru Modificarea Odometrului
De asemenea, proiectul prevede interzicerea manipulării odometrului unui autovehicul și sancționarea acesteia prin amendă de la 2.000 la 5.000 de Lei. Manipularea odometrului se definește ca fiind modificarea voită și neautorizată a kilometrajului real indicat de odometrul unui autovehicul.
Proiectul interzice și introducerea pe piață, punerea la dispoziție sau utilizarea de echipamente, programe informatice și de servicii conexe pentru manipularea odometrelor vehiculelor rutiere.
Cât despre Mașinile Second Hand Importate
În interviu acordat Euronews România, Cristian Bucur, director tehnic al Registrului Auto Român, adresează chestiunea kilometrilori mașinilor second hand aduse din străinătate pentu care RAR încă nu are date:
”O să putem evita astfel de fraude în momentul în care RAR va avea acces – și nu este departe acel moment – la indicația odometrului cu care vehiculul a plecat din țara de înmatriculare anterior sosirii în România. De exemplu, Germania, Italia, Franța. Există pe plan european un sistem de schimb de informații. Registrul Auto Român este parte a acestui proiect și în mod sigur când se va generaliza acest schimb de informații, istoricul de la care pleacă vehiculul în România nu va mai pleca de la momentul înmatriculării prima dată de către colegii mei. Ne vom duce în urmă la informațiile din țara de proveniență”