Martorul de bord baterie aprins | Ce semnifică și ce probleme ascunde?

Distribuie articolul unui prieten

Știm că nu toată lumea s-a născut cu șurubelnița în mână și că a cunoaște toate informațiile tehnice referitoare la mașini este dificil și consumă mult timp. Însă, din moment ce te urci la volan este responsabilitatea ta să fii atent atât la condusul tău, cât și al altor participanți la trafic. Pentru a premedita întâmplările neplăcute la volan, este important să știi cum să reacționezi și ce să faci în acele situații de criză.

Cuprins

În trecut, proprietarii de mașini nu aveau la fel de multe beneficii pe care cei din ziua de astăzi le dețin. Ca de exemplu, ei nu puteau ști dacă bateria vehiculului era pe moarte. Trebuiau să estimeze durata de viață a unei baterii auto, bazându-se pe ce zice producătorul, și să folosească niște testări ale tensiunii bateriei sau așteptau ca farurile să înceapă să pâlpâie.

Însă, la mașinile moderne de astăzi, avem la dispoziție pe tabloul de bord un martor destinat sesizării defecțiunilor legate de baterie. Martorul de bord baterie se aprinde de fiecare dată când computerul mașinii identifică probleme de încărcare asupra bateriei. Existența acestui martor de bord este extrem de utilă deoarece previne descărcarea completă și îți oferă posibilitatea de a remedia problema înainte de a fi prea târziu.

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Ce semnifică martorul de baterie aprins?

Martorul “baterie aprins” este unul de culoare roșie și este perfect normal ca acesta să se aprindă, fiind vizibil pe bordul mașinii atunci când cheia se află în contact, dar motorul nu funcționează. Din moment ce motorul funcționează, ei bine, acesta ar trebui să se stingă. Există și situații când rămâne aprins, iar cauzele care declanșează această apariție sunt multiple.

Multe persoane susțin că este vorba cu certitudine despre o problemă la baterie, dacă martorul aferent se aprinde și nu dispare după cele câteva secunde obișnuite. Însă, acest martor indică și alte defecțiuni posibile, precum cele la sistemul de încărcare.

Cauze pentru care martorul de baterie aprins poate rămâne aprins? Simptome & Reparații

Apariția martorului baterie aprins este generată din mai multe cauze pe care le vom lua pe rând, analizându-le:

  1. Fisele bateriei sunt slăbite – O fisă a bateriei nefiind strânsă corespunzător poate determina aprinderea martorului baterie. Această eroare poate apărea atunci când abia ce-ai înlocuit bateria sau ai intrat cu mașina foarte tare într-o groapă.

Pentru a repara această problemă, trebuie să te asiguri că fisa este cât mai strânsă și cât se poate de jos pe borna bateriei, iar pentru a face asta ai nevoie de o cheie (de preferat una de 10mm) pentru a strânge cablurile bateriei.

  • Coroziunea bornelor bateriei – Aceasta poate întrerupe fluxul de energie electrică și nu poate da voie alternatorului să funcționeze optim;

Pentru a remedia această problemă, nu ai nevoie de un echipament profesionist sau de cunoștințe extraordinare. Trebuie să deconectezi cablurile bateriei, să realizezi o compoziție din bicarbonat de sodiu și apă, pe care s-o folosești, ulterior, în curățarea bornelor bateriei cu ajutorul unei periuțe de dinți.

Pentru a verifica starea alternatorului, ai nevoie de un voltmetru, pe care să îl conectezi la bornele bateriei și să citești valorile indicate. Tensiunea optimă dintre bornele bateriei este cuprinsă între 13,8V – 14,4V. Dacă tensiunea este sub 13,8V sau peste 14,4V, atunci există riscul de a scurta durata de viață a bateriei. Dacă se întâmplă astfel, îți recomandăm să apelezi la o examinare amănunțită a alternatorului într-un service auto pentru a primi ajutorul necesar.

  • Bateria este veche – Întrucât bateria mașinii tale este mai veche de 3 ani, ei bine, ea poate fi pe terminate, deși este menționată o speranță de viață mai lungă. Dacă ești în postura de a o conduce zilnic chiar și în zile caniculare, bateria poate avea de suferit din cauza temperaturilor ridicate.

Pentru a verifica starea bateriei, folosește un multimetru pentru a afla tensiunea acesteia. Trebuie să conectezi cablul negativ la borna negativă a bateriei și cablul pozitiv la borna pozitivă a bateriei. Un rezultat optim ar fi între 12,4V – 12,7V, dacă nu se întâmplă astfel, atunci bateria trebuie înlocuită.

NOU! 26 septembrie 2022: eMag a integrat, de curând, opțiunea BNPL – Buy Now Pay Later. Acum poți achiziționa asigurarea auto prin eMag iar plata să o faci după 30 de zile. Livrarea este rapidă (poți opta și pentru varianta online, caz în care primești instant pe e-mail asigurarea) și în cazul care se ivesc probleme, soluționarea acestora nu întârzie să apară.

  • Cureaua alternatorului este uzată – Aceasta are rolul de a lega arborele cotit de alternator, iar dacă este slăbită, alternatorul nu poate să funcționeze optim, neavând suportul necesar. În acest caz, bateria nu poate alimenta componentele electrice ale vehiculului din cauza absenței încărcării.

Unica soluție ar fi să substitui cureaua veche cu una nouă.

  • Ai prea multe accesorii consumatoare de energie pornite – Dacă în timp ce conduci ai pornite diverse dispozitive sau accesorii de tipul radio, ștergătoare de parbriz, sistem GPS, DVD player, sistem de încălzire sau aer condiționat, atunci așteaptă-te ca ele să îți descarce bateria destul de repede.

În situația în care martorul baterie se aprinde în bord în timp ce conduci, încearcă să oprești câteva dintre aceste consumatoare nenecesare. Acest lucru îți va permite să te deplasezi până la destinație sau până la un service auto unde problema va putea fi remediată.

  • Uzarea cablului de masă al bateriei – Acest fir de masă se conectează la borna negativă a bateriei mașinii. Dacă el este slăbit sau uzat, există riscul de a împiedica cursul fluxului de energie să traverseze către celelalte componente electrice ale mașinii.

Pentru a scăpa de această problemă a firului de masă, ești nevoit să îl înlocuiești.

Distribuie articolul unui prieten
Vlad.F
Vlad.F

Vlad este pasionat de tot ce înseamnă industria auto. Scrie despre taxe și impozite, despre instrumente pentru pasionații auto, dar și despre autoturisme în mod general.

Articles: 97