Martorul de bord Capotă deschisă | Ce probleme ascunde?

Distribuie articolul unui prieten

S-a aprins Martorul de bord Capotă deschisă? Pentru o călătorie cât mai sigură și lipsită de probleme, orice șofer trebuie să cunoască printre altele și semnificațiile semnalelor luminoase care se află pe bordul mașinii pe care o deține. Astfel, o bună cunoaștere a acestora previne potențialele probleme, defecțiuni și accidente ușoare sau grave.

Cuprins

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Mai sunt și situații când șoferii sunt luați pe nepregătite de apariția unui martor de bord cu care nu s-au mai confruntat până în acel moment. Din această cauză, acest articol va veni în ajutor șoferilor noștri, pentru a le elimina confuzia în acele situații, dar și celor care doresc să se informeze anticipat, pentru a fi pregătiți pe viitor.

Ce semnifică „capotă deschisă”?

Martorul de bord „capotă deschisă” este un simbol de avertizare grafic de culoare roșie, care se aprinde în cazul în care capota mașinii este deschisă. Acest lucru poate reduce radical vizibilitatea și îl expune atât pe șofer, cât și pe pasageri riscului de a se accidenta grav.

Deoarece capota are două încuietori separate, este puțin probabil ca aceasta să se deschidă în timp ce conduceți. Însă, pentru siguranța tuturor este obligatoriu să te oprești și să verifici dacă într-adevăr capota este deschisă.

Ce probleme poate ascunde martorul de bord capota deschisa

Față de existența evidentă a problemei cu capota deschisă, semnalul luminos mai poate indica și alte probleme ce țin de funcționarea autoturismului, cum ar fi probleme mecanice sau electrice.

Unele vehicule vor dezactiva alte funcții, cum ar fi ștergătoarele de parbriz, în situația în care computerul mașinii consideră că ar fi deschisă capota.

Ca urmare, un comutator defect al capotei vă poate împiedica să conduceți în siguranță pe ploaie.

Alte posibile probleme:

  • Sistemul de închidere este defect;
  • Conexiunea cu comutatorul este slăbită;
  • Uzura comutatorului;
  • Conectorul nu este conectat până la capăt.

Cauze pentru care acesta poate rămâne aprins? Simptome pentru martorul de bord capota deschisa

Posibile cauze:

  • Capota nu este complet închisă – În această situație trebuie să tragi pe dreapta și să verifici dacă ai capota închisă pe ambele părți. Vei fi nevoit să deschizi și să închizi capota din nou. Apoi, apasă cu palma, cu grijă, partea capotei care nu se închide conform;
  • Încuietoarea capotei este deteriorată – Vehiculele moderne sunt echipate cu elemente de siguranță suplimentare pentru a alerta șoferul cu privire la starea capotei. Capota trebuie să fie complet închisă în timpul conducerii pentru a preveni deschiderea capotei atunci când vehiculul rulează cu viteză considerabilă.

De regulă, vehicule au două micro-comutatoare, de obicei chiar deasupra fiecărui far. Aceste comutatoare detectează dacă capota este deschisă sau închisă. Comutatorul se poate uza sau firul se poate deconecta.

Dacă zăvorul și suportul micro-comutatorului au fost verificate bine, atunci este mai probabil ca micro-comutatorul să aibă un contact intern liber; îl poți verifica folosind un multimetru digital.

Simptome:

  • Avertizare capotă deschisă pe panoul de bord;
  • Capota s-a închis, dar ai primit un mesaj de avertizare;
  • Avertizare capotă deschisă, dar capota este închisă.

Cum se repară martorul de bord capota deschisa?

Există două mijloace de a face să dispară martorul de pe bordul mașinii, și anume cel în care te asiguri că ai capota bine închisă și cel în care revizuiești sistemul de închidere, reparând și eventualele probleme care ar apărea cu martorul.

Dacă lumina rămâne aprinsă după ce ați verificat ca și capota să fie închisă, este probabil cauzată de o problemă de conexiune cu comutatorul sau de uzura acestuia. Găsiți comutatorul capotei și asigurați-vă că aveți conectorul conectat până la capăt înainte de a încerca să înlocuiți comutatorul.

Închiderea capotei poate duce uneori la deplasarea comutatorului și a conectorului și este posibil să nu existe vreo deteriorare reală. Dacă conectorul încă arată bine, este posibil să ai un comutator care să necesite o înlocuire.

Acestea sunt câteva dintre modificările posibile pentru a rezolva problema:

  1. Există un tampon de cauciuc în partea de sus a capotei pe fiecare parte, care pot fi rotite pentru a prelungi sau scurta înălțimea barei de protecție (dacă ești lipsit de experiență, îți recomandăm să nu intervii, deoarece ai putea să faci ca și capota ta să producă zgomot inutil);

2. Există, de asemenea, ajustarea, folosind mufe în formă de stea, a bării de prindere a capotei la fiecare capăt al ei;

3. A treia poză arată zăvorul capotei (săgeata galben), fiecare parte a mașinii având două șuruburi de 10mm pe interior (cercurile roșii), pe care trebuie să-l ții în loc, dar ține minte că această parte poate aluneca în sus și în jos dacă slăbești șuruburile.

Zăvorul capotei are un senzor (cercul verde/elipsă/orice altceva) pentru a spune dacă ai capota blocată sau descuiată (de aici și vine avertizarea cu capota deschisă).

Notă de final

Cu toate acestea, este o problemă comună de a vedea indicatorul “capotă deschisă” pe bordul mașinii atunci când capota este închisă din cauza unui micro-comutator nefuncțional. În cele mai multe cazuri va trebui să înlocuiești întregul zăvor al capotei pentru a putea înlocui comutatorul.

Repararea propriu-zisă a mașinii cere implicarea unei persoane care are cunoștințe și experiență în domeniul mașinilor. Dacă ești unul dintre ei, te vei descurca în eliminarea problemei, dar dacă nu ești sau nu te consideri suficient de capabil de a o face, îți recomandăm să apelezi la un service auto.

Distribuie articolul unui prieten
Vlad.F
Vlad.F

Vlad este pasionat de tot ce înseamnă industria auto. Scrie despre taxe și impozite, despre instrumente pentru pasionații auto, dar și despre autoturisme în mod general.

Articole: 101