Martorul de bord ulei aprins | Ce semnifică și ce probleme ascunde?

Distribuie articolul unui prieten

Multe luminițe, colorate care mai de care. Acesta este visul oricărei persoane atunci când vine vorba despre bradul de Crăciun. Totuși, la privirea „beculețelor” care se aprind în bordul mașinii, fie că sunt galbene, portocalii sau roșii, sentimentul de fericire este total străin de proprietarul vehiculului.

Și clar nu ne dorim un pom de crăciun în bord cu martorul de bord ulei aprins.

Cuprins

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Martorii de bord au rolul de a informa conducătorul auto despre defecțiunile cu care mașina se confruntă. Există un set de 30 de martori general valabili pentru toate tipurile de automobile, fiecare semnalând atât problema, cât și nivelul de complexitate al acesteia.

În acest articol vom discuta despre martorul de presiune al uleiului, cunoscut de către șoferi drept „becul de ulei”, problemele pe care le poate ascunde și metode de remediere ale situației mai puțin plăcute cu care posesorii auto se pot confrunta.  

Ce semnifică martorul de bord ulei?

Pentru a funcționa în parametrii optimi, uleiul este esențial pentru motor deoarece îi asigură răcirea și lubrifierea componentelor. Totodată, ajută la eliminarea rezidurilor rezultate din procesul de ardere și oferă protecție anti-corozivă. Lipsa acestuia poate duce în timp la deteriorarea gravă a componentelor motorului.

Martorul de presiune al uleiului face parte din categoria celor care se aprind și se sting imediat după momentul pornirii motorului. Dacă acesta rămâne însă aprins în continuare, indicat ar fi oprirea mașinii și verificarea nivelului de ulei.

În general, acest martor de bord înseamnă că ai rămas fără ulei. Motorul a pierdut presiunea uleiului sau are nevoie de o completare de ulei. Dacă martorul se aprinde într-o culoare galbenă înseamnă cu ulei a scăzut cu aproape 1 litru sub nivelul indicat.

Acest lucru se remediază rapid, tot ceea ce trebuie să faci este să completezi uleiul. Manualul mașinii va indica ce tip de ulei este necesar. Totuși dacă problema persistă și martorul nu se stinge chiar și după ce ai completat cu ulei, este posibil să trebuiască să chemi o mașină să te tracteze până la un service.

Dacă martorul apare sub o culoare roșie, indicat este să oprești mașina cât mai rapid deoarece uleiul a coborât cu mult sub pragul minim acceptat. În niciun caz să nu te gândești să continui să circuli cu acel martor aprins. Riști ca piesele motorului să se macine între ele și să provoci o defecțiune foarte gravă.

Ce probleme poate ascunde martorul de bord ulei?

În spatele martorului de ulei se pot ascunde probleme mai ușor de rezolvat sau mai dificile.

Una dintre cele mai des întâlnite cauze a fost menționată și în secțiunea anterioară, anume nivelul uleiului scăzut care necesită o completare. Această acțiune poate fi realizată și de către posesorul mașinii, fără asistență din partea unei persoane autorizate. De cele mai multe ori, martorul de bord se va stinge în urma completării cu ulei.

O cauză mai puțin plăcută ar putea fi existența unei pompe de ulei stricată. Care sunt semnele că pompa este de vină? Simplu. Verificăm nivelul uleiului de pe jojă iar dacă acesta este între „min” și „max” iar motorul este zgomotos în timpul rulării există șansa ca pompa de ulei să fie defectă.

Martorul de bord poate apărea și în momentul în care sunt prezente scurgerile de ulei, pe la garnituri sau sigilii. Acest lucru poate fi observat și prin petele de ulei care apar sub mașină. Pe termen scurt, o soluție ar fi reumplerea cu ulei și continuarea călătoriei, însă pe termen lung este recomandată vizita la un service autorizat.

Problema majoră care se poate ascunde în spatele martorului face referire la segmenții pistoanelor. În această situație, motorul trebuie desfăcut și controlat îndeaproape de către mecanici pentru a determina complexitatea problemei și soluțiile disponibile.

Cauze pentru care martorul de bord ulei poate rămâne aprins? Simptome.

Câțiva șoferi, în ciuda faptului că au verificat nivelul uleiului și au completat lipsa, nu au reușit să stingă martorul din bord. În unele cazuri nici nu era nevoie de o completare a uleiului iar martorul încă era aprins.

Există câteva cauze care pot sta la baza acestei situații:

  • Firele subțiri care ies din alternator sunt slab conectate;
  • Conducerea cu intensitate ridicată a mașinii, „forjarea” ei, poate face ca la nivelul computerului de bord să se înregistreze o lipsă de ulei;
  • Fire întrerupte de la senzorul băii de ulei;
  • Senzorul de presiune defect;
  • Uleiul nu este unul corespunzător iar vehiculul nu este compatibil cu acesta.

Lista de mai sus reprezintă câteva cazuri cu care posesorii de autovehicule s-au confruntat. În cazul tău, lucrurile pot sta diferit, de aceea este recomandată vizita la un service autorizat.

Cum se repară martorul de bord ulei?

Rezolvarea defecțiunii depinde foarte mult de complexitatea ei. Completarea cu ulei poate fi făcută și acasă, la fel și schimbul de ulei, desi presupune mai mult efort.

Pentru cazurile mai grave însă, recomandarea noastră este încetarea utilizării autovehiculului și vizita cât mai urgentă la un service autorizat. Trebuie evitate persoanele care nu oferă seriozitate, acei „meseriași” care sunt ferm convinși că pot repara mașina rapid și pentru o sumă de bani mai mică.

Încheiem articolul prin a vă reaminti că este indicat ca atunci când în bord se aprinde martorul de presiune al uleiului să oprești mașina și să verifici nivelul acestuia.

Pe termen scurt se poate circula în continuare cu mașina dacă s-a făcut o completare a uleiului dar martorul încă nu a dispărut. Pe termen îndelungat însă, pentru a nu deteriora componentele motorului într-o manieră iremediabilă, programează o vizită la un service autorizat și rezolvă problemele existente.

Distribuie articolul unui prieten
Vlad.F
Vlad.F

Vlad este pasionat de tot ce înseamnă industria auto. Scrie despre taxe și impozite, despre instrumente pentru pasionații auto, dar și despre autoturisme în mod general.

Articles: 97