Martorul de bord „Supraîncălzire motor” | Ce semnifică și ce probleme ascunde?

Distribuie articolul unui prieten

Deții un autovehicul, ai un martor aprins în bord ce seamănă cu un termometru și nu știi ce să faci? Citește următorul articol și vei putea înțelege ce problemă indică și, eventual, cum se poate rezolva.

Supraîncălzirea motorului poate fi o problemă des întâlnită în rândul conducătorilor de autovehicule, de aceea dorim să vă dăm o mână de ajutor în a găsi cât mai repede cauza aprinderii acestuia în bordul mașinii dumneavoastră.

Cuprins

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Ce semnifică Martorul de bord Supraîncălzire Motor?

Martorul de bord Supraîncălzire Motor arată de cele mai multe ori ca un termometru ce are două linii orizontale ondulate la baza lui. În cele mai multe cazuri, acesta martorilor de bord cu lumina de culoare roșie dar se mai poate întâlni și la unele mașini ca fiind de culoare galbenă, martorul uneori rămâne constant aprins sau poate clipi. Semnificația acestui indicator luminos scoate în evidență existența unei temperaturi ridicate, peste limitele normale ale motorului.

În condițiile unei utilizări normale a autovehiculului, temperatura trebuie să se mențină constant sub 100 de grade Celsius. De reținut, de asemenea este că acesta indică doar temperatura ridicată aflată la nivelul motorului nu și a temperaturii de la nivelul uleiului.

Atunci când se pornește motorul mașinii, automat lampa de avertizare luminează, nu este un motiv de îngrijorare deoarece se va stinge în câteva secunde. Dacă în timpul mersului acesta se aprinde și rămâne aprinsă, este nevoie să opriți imediat motorul mașinii pentru verifica dacă există o problemă.

Ce probleme poate ascunde Martorul de bord Supraîncălzire Motor?

Problemele ce se ascund în spatele acestui martor pot fi diverse, în cel mai fericit caz este nevoie doar să oprești motorul și să aștepți să se răcească aproximativ 25 de minute, mai ales în cazul în care ai mers cu motorul supraturat urcând o rampă.

Dacă mergi în continuu cu motorul supraîncălzi, vei pune presiune la nivelul motorului iar radiatorul nu va primi suficient aer astfel încât să regleze temperatura.

Dacă în urma așteptării nu se ameliorează problema, poți trece la verificarea lichidului de răcire. Lichidul de răcire are rolul de a menține optimă temperatura motorului pe tot parcursul funcționării lui. 

De ce să verificați lichidul de răcire? Simplu, pot exista unele scurgeri care duc la scăderea volumului, astfel ajungând la un nivel insuficient pentru a ajuta motorul să își mențină temperatura scăzută. În caz că doriți să completați lichidul de răcire, este important să știți că trebuie ca motorul să fie oprit aproximativ 30 de minute deoarece apa din rezervor este fierbinte și se poate creea presiune în interiorul vasului.

Indicat, important și de ținut minte, este că trebuie să folosiți o cârpa sau un material destul de gros când deschideți capacul pentru a proteja mâna în cazul în care apă fierbinte împroașcă.

În cazul în care lichidul de răcire continuă să scadă pe parcursul conducerii, poate exista o fisură ce necesită investigația unui mecanic.

În sezonul rece, mai ales când temperaturile sunt mult mai scăzute, și nu ați folosit un lichid de răcire de calitate, acesta poate căpăta o textură gelatinoasă ce poate provoca un blocaj. De aceea vă sfătuim să folosiți produse de calitate atunci când vine vorba de întreținerea mașinii dumneavoastră pentru ai prelungi durata de viață.

Pompa de apă este considerată ca fiind unul dintre cele mai frecvente motive pentru care se cauzează supraîncălzirea motorului. Fiind o piesă esențială în ajutorul circulației lichidului de răcire prin sistem, se poate uza, rupe sau fisura dea lungul timpului.

Lampa de avertizare clipește/este aprinsă dar motorul nu este supraîncălzit?

Există și posibilitatea ca martorul de culoare roșie să se aprindă chiar dacă motorul nu este supraîncălzit, acest lucru indică o problemă existentă în sistemul mașinii, mai exact existența unui senzor defect. Acest senzor monitorizează performanța lichidului de răcire existent în motor.

În funcție de performanță, computer-ul transmite informații motorului despre cum ar trebui el să funcționeze.

Simptomele observabile ale unui senzor de răcire defect pot fi următoarele:

  • Fumul ce iese din țeava de evacuare este intens din cauza arderii incorecte a combustibilului;
  • Martorul rămâne aprins chiar dacă temperatura și nivelul lichidului de răcire sunt optime;
  • Când este folosit prea mult combustibil, computer-ul înregistrează comanda că motorul este rece și se arde mai mult decât ar trebui.

Martorul din bord poate avea și culoarea albastră sau verde în funcțiile de caracteristicile fiecărui autovehicul, dar nu este un motiv de îngrijorare, spre deosebire de cea roșie. Acest lucru avertizează că uleiului din motor nu își face treaba din cauza temperaturii scăzute. Pentru a „transmite” autovehicului că vrei să se închidă acel beculeț, trebuie să conduci constant și să eviți accelerarea excesivă a motorului.

De ce este important să rezolvi cât mai repede problema aprinderii martorului de supraîncălzire?

Atunci când conduci cu acest martor aprins în bordul mașinii și nu știi care este cauza exactă, ai ocazia să provoci alte daune decât cele avertizate de indicatorul luminos, din care vor rezulta daune mult mai costisitoare decât cele inițiale și nu cred că îți dorești acest lucru.

Notă finală

Unora dintre noi ne place să mai meșterim la mașină. Totuși, cu excepția specialiștilor, nu este recomandat să umbli la componentele sensibile ale unui autovehicul. De multe ori mașinile sunt construite în așa fel încât să poată fi reparate cu ajutorul unor unelte specializate și tehnici dedicate.

Este bine să îți dezvolți abilitatea de a-ți repara mașina, dar cel mai recomandat este ca acolo unde nu te pricepi, să apelezi la un service.

Distribuie articolul unui prieten