Ce trebuia să știi despre 1.4MPI Renault?

Distribuie articolul unui prieten

O scurtă istorie a motorului 1.4MPI de la Renault

Dacă ești român, chiar dacă nu ești neapărat interesat de mașini, nu ai cum să nu fi auzit de celebrul 1.4 MPI, devenit cunoscut datorită Loganului, dar mai ales cu ajutorul taximetriștilor, pentru care a fost, mult timp, motorul preferat. Și-a făcut datoria cu vârf și îndesat în taximetrie în cei aproximativ 15 ani în care a purtat prin diferite orașe milioane de pasageri din toate colțurile lumii.
Și-a făcut apariția pe piață pe la fel de cunoscuta Solenza în anul 2003 și a fost scos din producție în 2012, odată cu apariția noii generații de Logan.

Cuprins

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Specificații tehnice

Motorul 1.4 MPI dezvoltă 75 de cai putere și are un cuplu de 112 Nm, pe care îl atinge la aproximativ 3000 de rotații pe minut. Consumul mediu urban raportat este de 9.2l/100km, cel extraurban de 5.5l/100km, iar consumul mixt este de 6.2l/100km. A fost montat pe Dacia Solenza, Dacia Logan, Renault Megane, Renault Symbol și multe altele.

La fel ca orice motor, după cum am mai spus și voi mai spune, 1.4 MPI are atât plusuri, cât și minusuri, pe care le vom trata în cele ce urmează.

Plusuri ale 1.4MPI Renault

Această motorizare are destul de multe părți bune. Este un motor simplu, cu 4 cilindri în linie, fără tehnologii experimentale și netestate care ar putea periclita imaginea gigantului francez, renumit pentru motoarele fiabile disponibile la prețuri mici, fiind, astfel, accesibile aproape oricui.
Întreținerea nu este costisitoare, piesele fiind disponibile la prețuri mici, noi, sau foarte mici, la magazine cu piese de la dezmembrări.
Pentru utilizare preponderent în mediul urban, creația inginerilor francezi reprezintă una dintre cele mai bune alegeri pe care o poți face, dar dacă plănuiești să mergi și la drum lung cu o mașină echipată cu 1.4MPI, atunci cel mai bun lucru pe care l-ai putea face ar fi să te reorientezi spre un alt motor, unul mai potent. Motivele le vom prezenta mai pe larg la capitolul dezavantaje.
Prețul de achiziție al unei mașini cu un motor 1.4MPI este destul de mic, astfel fiind accesibil pentru aproape oricine.

Minusuri ale acestui motor

Deși milioane de oameni de pe întreaga planetă și-au achiziționat acest motor cu impresia că este mai ieftin și mai economic fratele său 1.6MPI, randamentul oferit de-a lungul timpului sugerează fix contrariul. Întreținerea celor două motoare este identică din punct de vedere al prețului și al componentelor mecanice, iar consumul, motivul principal pentru care 1.4 a fost ales în dauna lui 1.6, este, în general, același.

Câteodată, însă, consumul poate fi mai mare decât cel al unui vehicul cu o motorizare de 1.6MPI. Acest lucru se datorează greutății mașinii care, deși pare greu de crezut că un Logan poate fi considerat greu, este prea mare pentru acest motor. Dacă de fratele său mai mare spuneam că performanțele sale din mediul extraurban sunt “meh”, atunci 1.4MPI nu este absolut DELOC capabil de o călătorie liniștită la un drum lung. Bineînțeles, cu orice mașină poți face orice fel de drum, la fel cum poți merge până la Londra cu un Ford Fiesta 1.1i, așa poți să te sui pe un Logan 1.4MPI și să mergi în Grecia/Spania/Italia etc, dar nu vei fi capabil să depășești deloc, poate doar Fordul amintit mai sus care se îndreaptă vertiginos spre Anglia, deși este discutabil acest lucru. Față de 1.6, este mult mai slab din punct de vedere al puterii oferite și, după părerea mea, dacă ai de ales între acest motor și 1.6MPI, aș merge pe mâna fratelui mai mare și mai puternic.


Un alt dezavantaj al acestui motor este reprezentat de mașinile pe care este echipat. Fiind o creație a francezilor de la Renault, vom întâlni acest motor doar pe mașinile lor ( unde intră și Dacia, cumpărată de Renault cu foarte mulți ani în urmă), care nu sunt cunoscute pentru confortul și dotările pe care le oferă. Calitatea scaunelor, cea mai important parte a unei mașini la un drum lung, lasă de dorit, dar acest lucru nu este neapărat ceva nemaiîntâlnit. În articolul despre Megane IV, am detaliat pe larg lipsa de confort a scaunelor unei mașini, atenție, fabricate in 2019.

Concluzia despre 1.4MPI Renault

La final, avem mai multe concluzii de tras. În primul rând, pentru utilizarea în oraș, 1.4MPI este suficient, deși puțin cam lipsit de putere. În al doilea rând, pentru utilizare extraurbană, 1.4MPI-ul primește un mare NU. Dacă îți dorești să depășești un vehicul, atunci te sfătuiesc să calci accelerația până la podea, să oprești aerul condiționat, să închizi orice geam și, dacă se poate, să și fi singur in mașină.
În ultimul rând, dacă te uiți câtuși de puțin la confortul oferit de o mașină și vrei și un motor fiabil, atunci nu te uita la 1.4MPI, care își face apariția doar pe mașini eficiente, și nu comode, produse de inginerii francezi de la Renault.

Distribuie articolul unui prieten
David D.
David D.
Articles: 2