Păreri despre Renault Megane IV (2016-prezent)

Distribuie articolul unui prieten

Astăzi vom vorbi despre Renault Megane IV, o mașină apărută pe piață în 2016 cu misiunea de a-l pensiona pe Megane III, dar și de a da o nouă față fratelui mai mare, mai frumos și mai puternic al celebrului Logan.

Cuprins

Gamă de motoare

Ca orice mașină produsă de francezii de la Renault, există mai multe tipuri de motorizări disponibile, în funcție de nivelul de echipare ales sau în functie de anul de fabricație al mașinii, unele motoare fiind ulterior scoase din oferta producătorului.

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Motoarele pe benzină sunt:

-1.2 Tce (100 sau 130CP)

Acest motor este predispus consumului ridicat de ulei, iar sistemul Start-Stop montat dă erori în cea mai mare parte a timpului, șoferii care l-au condus descriindu-l ca fiind “nici slab, dar nici puternic. Bun la toate, dar excelent la nimic”.

-1.3 Tce (116, 140 sau 160cp)

  • a fost montat inițial pe Megane III
  • motorul este recunoscut ca fiind fiabil, economic, performant
  • nu are probleme majore
  • dintre benzinare, reprezintă alegerea corectă

– 1.6 Sce (115 cp)

  • bătrânul 1.6 aspirat natural, despre care am vorbit într-un articol anterior, revine pe Megane IV pentru un ultim dans
  • fiabil, economic, dar lent, nu oferă performanțe de invidiat.

-1.6 Turbo (205 cp)

  • este mai puternic decât 1.3 Tce, dar mai slab decât motorul de pe RS.

-1.8 RS (280 sau 300cp)

  • se întâlnește doar pe Megane RS, performanțele sale sunt extrem de bune (0-100km/h în 5.8 secunde).

Motoarele pe motorină sunt:

-1.5 dCi (90, 95, 110 sau 115 cp)

  • motor extrem de fiabil, fără probleme majore în toți anii de când este pe piață.
  • odată cu generația a IV-a, acest motor a primit si o instalație AdBlue, care necesită atenție si o îngrijire specială.

-1.6 dCi (130 sau 165 cp)

  • acest motor aparține japonezilor de la Nissan.
  • la fel ca 1.5, nu are probleme majore și este fiabil.
  • a fost scos din producție in 2018.

-1.7 dCi (150cp)

  • este lansat de puțin timp, dar momentan nu au fost raportate probleme majore.

Ce îți oferă fiecare dintre nivelurile de echipare?

Între cel mai ieftin și cel mai scump nivel de echipare, există o diferență ca de la cer la pământ.

Nivelul Business îți oferă aer condiționat manual, radio digital cu Bluetooth, și un interior care aduce extrem de mult cu cel de pe Dacia Logan.

Nivelul Life oferă la fel de multe ca varianta Business, doar că, straniu, farurile de ceață sunt considerate echipamete opționale, în vreme ce in nivelul Business sunt incluse.

Primul nivel mai “domnesc” este Zen, care îți permite echiparea mașinii cu o cotieră, afișaj de 7 inchi cu navigație, climă automată pe 2 zone și multe altele.

Ultimul nivel se numește Intens, și oferă absolut tot ce există pe piață, de la scrumieră până la scaune de piele și trapă panoramică.

Experiența mea cu această mașină

Dețin această mașină, în varianta cu nivel de echipare Business și motor 1.3 Tce de 140cp cu cutie de viteze manuală în 6 rapoarte, de 3 ani și jumătate. Plusurile sunt reprezentate, în mod evident, de performanțele sale. Consumul urban se învarte în jurul a 6.5l/100km pe modul de condus Eco (pe care îl țin activat destul de frecvent), iar la drum lung motorul nu lasă niciodată impresia că „nu mai poate” și că se forțează. Întreținerea este relativ ieftină, comparativ cu alte mașini din același an (2019).

Consola centrală, la varianta Business, conține spațiul necesar pentru schimbătorul de viteze, iar, pe langă, niște suporturi pentru pahare, un buton pentru Cruise Control și frâna de mână manuală, toate aceste elemente aducând aminte nostalgicilor de interiorul bătrânului și legendarului Dacia Logan I.

Discuția mai lungă se referă la confortul oferit de mașină. Fiind echipată cu nivelul Business, scaunele nu se înțeleg atât de bine cu coloana vertebrală. Când spun că nu sunt confortabile nu mă refer la călătorii în mediul urban. Pentru uz zilnic în oraș, scaunele sunt mai mult decât suficiente, chiar și pentru deplasări scurte sunt ok. Problema intervine în momentul unei călătorii mai lungi. Rigiditatea scaunelor, după câteva ore de călătorie, lasă niște dureri de spate deloc plăcute. Același lucru este valabil pentru bancheta din spate care este , poate, chiar mai rigidă decât scaunele șoferului si al pasagerului din dreapta.

O altă problemă a acestei mașini este spațiul mic disponibil pentru pasagerii din spate. În cazul unei persoane înalte, un drum de 6-7 ore pe bancheta din spate a acestei mașini reprezintă un adevărat chin, durerea de spate cauzată de poziția incomodă a banchetei, coroborată cu amorțeala picioarelor care se datorează spațiului mic va rezulta într-o stare generală proastă dupa un drum lung cu un Renault Megane IV.

Ca orice altă mașină a zilelor noastre, în interior abundă plasticul. Dacă acum 10-15 ani plasticul folosit la construirea interioarelor de mașini era de o calitate bună, acum, calitatea materialelor existente lasă de dorit. Butonul de volum de pe consola centrală lasă impresia că, sub acțiunea unei forțe nu cu mult mai mari decât cea a reglării volumului, poate să se rupă. De asemenea, volanul este conceput dintr-un material care, în timp, se roade și devine inestetic.

Portbagajul este destul de încăpător, putând fi depozitate, cu ușurință, două valize mari și două mai mici, dar și încă câteva lucruri pe lângă ele (genți mai mici, plase etc).

Unul dintre elementele care fac din această mașină una interesantă este reprezentat de stopurile de pe spate. În întuneric, acestea ies în evidență prin designul futurist. Din păcate, nu Renault a vent cu această idee, care le-a venit, prima dată, celor de la Audi, dar, totuși, stopurile alungite lasă impresia unei mașini premium.

Concluzie

În concluzie, Renault Megane IV reprezintă alegerea ideală pentru o familie care are nevoie de o mașină fiabilă și economică, care ține cu casa și te duce cu succes din punctul A în punctul B. Totuși, dacă ai de gând să folosești această mașină pentru drumuri mai lungi, efectuate cu regularitate, nu recomand această mașină. Confortul oferit nu este suficient pentru călătorii lungi fără dureri de spate și multă amorțeală.

Deții un Renault Megane IV? Spune-ți părerea în comentariile de mai jos.

Distribuie articolul unui prieten
David D.
David D.
Articles: 2

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *