Ce Trebuie să Știi Despre Motorul 1.6 TDI VAG

Distribuie articolul unui prieten

Cu toate că majoritatea țărilor europene încurajează achiziționarea mașinilor non-poluante (electrice) sau puțin poluante(hybrid, benzină), în România, motorul diesel va rămâne favoritul omului de rând.

Cuprins

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Astfel, nu puțini s-au aflat în situația de a cumpăra o mașină diesel din diferite motive. Și când ești în căutarea mașinii ideale, nu ai cum să nu dai peste mașinile cu motor 1.6 TDI al grupului VAG, întâlnit pe mai multe mașini de diferite dimensiuni. 

Astăzi vom face o analiză a acestui motor și vom prezenta motivele pentru care, deși la prima vedere pare motorul ideal, motorul 1.6 TDI este considerat unul dintre eșecurile grupului VAG.

Cum a apărut acest motor?

După mulți ani în care și-a făcut treaba conștiincios, în 2009 a venit vremea ca renumitul motor 1.9 TDI să iasă la pensie. Astfel, Volkswagen s-a gândit la un înlocuitor care să fie în pas cu tendințele momentului, motoare tot mai subdimensionate, cu mai mulți cai decât ar putea duce și consum mic. 

Inginerii de la VAG au pus aceste idei cap la cap și, cu puțină sudoare, gigantul german a fătat acest 1.6 TDI, care, în loc să-și facă predecesorul uitat, a obținut efectul opus. Astfel, în cele ce urmează, voi prezenta problemele motorului 1.6 TDI apărute și minusurile acestui.

Probleme Motor 1.6 TDI

Deși, pe hârtie, unul dintre principalele atuuri ale acestui motor este consumul redus, mulți șoferi de 1.6 TDI, pe Golf 6, s-au plâns că, la viteze mari, consumul este neașteptat de mare și se apropie de 9l/100km, enorm pentru un motor diesel la viteză de croazieră.

Totodată, acest motor, teoretic, a fost creat pentru a fi utilizat preponderent în oraș. În realitate, motorul nu se simte deloc “confortabil” în mediul urban, iar, dacă nu dispui de bani și răbdare, ar fi mai bine să renunți la acest motor, deoarece există riscul, deloc neglijabil, de a se înfunda DPF-ul.

De asemenea, pentru unele dintre modelele pe care a fost montat, acest motor, pur și simplu, nu este potrivit. Spre exemplu, “nepotul” motorului 1.9 TDI a fost montat pe Volkswagen Passat, o mașină cu o greutate care se învârte în jurul a 2 tone. Practic, folosind o analogie, Passat-ul 1.6 TDI este echivalentul unei căruțe trase de un mânz, adică merge, dar întotdeauna lasă senzația lipsei de putere. 

Incompatibilitatea motorului cu caroseria duce și spre creșterea consumului de carburant, un lucru care nu e pe placul nimănui.

Motor 1.6 TDI – Plusuri și Avantaje

Ca orice lucru, motorul 1.6 TDI are și puncte forte. Spre exemplu, impozitul mic (64 de lei) reprezintă un avantaj pentru cetățeanul de rând, sub jumătate față de impozitul unui 2.0 (aproximativ 200 de lei).

Chiar dacă mai sus am enumerat dezavantajul consumului mare de carburant, nu toate motoarele au avut această problemă, iar conducătorii de 1.6 TDI au raportat, în medie, un consum urban de 5.5-6l/100km, bineînțeles, coroborat cu un stil de condus prietenos cu mediul înconjurător și cu buzunarul. În cazul șoferilor cu stil de condus agresiv, consumul este mare indiferent de motor.

Cu puțină atenție la DPF, 1.6 este motorul ideal pentru un Volkswagen Polo, care are o caroserie mică, poate puțin prea mică pentru această motorizare, astfel că nu vei avea niciodată probleme cu lipsa de putere întâlnită la Volkswagen Passat.

Veștile bune…

După primii ani pe piață, cei de la VAG s-au hotărât, spre norocul tuturor, să efectueze niște “mici operații” nepotului lui 1.9 TDI, care au rezolvat problemele cu DPF-ul și cu consumul, astfel că, cu puțină atenție și o întreținere adecvată, motoarele 1.6 fabricate începând cu 2013 sunt utilizabile și chiar decente, acestea îmbătrânind ca vinul. Cele fabricate în ultimii ani au devenit chiar bune.

Să tragem concluziile

Cu toate că motorul 1.6 TDI VAG prezintă atât avantaje cât și dezavantaje, iar începând cu 2013 a fost îmbunătățit, recomandăm maximă atenție cu această motorizare.

Astfel, achiziția unui 1.6 TDI din perioada 2009-2013 este de evitat, prima generație fiind considerată și cea mai slabă dintre toate.

Și cu toate actualizările și îmbunătățirile efectuate de VAG, acest motor, ca oricare altă motor diesel, are punctul său slab: DPF-ul. Traficul preponderent în oraș îl va înfunda fără doar și poate, iar prețul unui DPF nou sau a unei regenerări nu este deloc mic și  odată infundat, filtrul de particule poate cauza și multe alte defecțiuni tehnice automobilului. Deci dacă ai de gând să-l folosești într-un oraș cum este Bucureștiul sau Cluj-Napoca, îți recomandăn să te orientezi spre un motor hybrid, electric sau pe benzină, care nu are un DPF sau, în cazul benzinei, care nu generează atât de multe noxe cât să înfunde filtrul de particule.

Așadar, motorul 1.6 TDI este mai degrabă adecvat pentru un șofer care locuiește într-un oraș fără prea multă aglomerație sau care se deplasează mult în mediul extraurban.

Distribuie articolul unui prieten
Vlad.F
Vlad.F

Vlad este pasionat de tot ce înseamnă industria auto. Scrie despre taxe și impozite, despre instrumente pentru pasionații auto, dar și despre autoturisme în mod general.

Articles: 101