Ce Trebuie să Știi Despre Motorul 1.6 MPI Renault

Distribuie articolul unui prieten

Nu puțini sunt aceia care, din diferite motive, au nevoie de o a doua mașină, care să ofere performanțe decente și să se conducă relativ ușor, dar nu sunt dispuși să investească foarte mulți bani.

Cuprins

Ieri am discutat despre motorul 1.6 TDI VAG, iar astăzi vă vom prezenta una dintre soluțiile acestei situații, și anume motorul 1.6 MPI aspirat natural de la Renault.

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Această motorizare a fost lansată prima dată pe Dacia Logan în anul 2004 cu scopul de a fi cel mai puternic motor care se poate monta pe această masină, mai puternic și mai econom decât 1.4MPI.

Dezvoltă 130 Nm, o putere relativ mică, dar suficientă pentru caroseria unui Logan ( care cântărește mai puțin de o tonă! ) sau a unui Renault Megane din primele 3 generații.

Experiența la volan cu 1.6MPI

Șoferii care au condus acest motor au descris experiența la volanul unei mașini echipate cu 1.6MPI ca fiind interesantă. Motorul este ușor de condus, pornește de pe loc lin la puțin peste 2000 de ture. În mediul urban, mașina consumă aproximativ 7l/100km, dar în afară de benzină și revizia anuală, acest motor nu are nevoie de alte investiții.

Avantaje ale motorului 1.6MPI

Multe motoare pe benzină, dar în special cele ale grupului VAG, au un consum ridicat de ulei, care, de multe ori, atinge 1l/1000km, enorm de mult pentru buzunarul oricui. Nu este cazul 1.6MPI-ului, care nu a raportat niciodată consum ridicat de ulei și necesitatea de a completa sau a schimba uleiul mai des de odată pe an.

De asemenea, întreținerea este relativ ieftină, o revizie anuală costă aproximativ 350 de lei, o sumă neglijabilă în comparație cu reviziile altor autovehicule.

Prețul de achiziție al unei mașini cu 1.6MPI este accesibil oricui (aproximativ 3000 de euro pentru o mașină cu puțini kilometri și condiție foarte bună, pentru Dacia Logan, și aproximativ 5000 de euro pentru un Renault Megane 3 în condiție, de asemenea, foarte bună și cu puțini kilometri).

În anii în care a fost disponibil pe piață, niciun șofer nu a raportat defecțiuni majore, astfel că, dacă vrei să scapi de drumuri la mecanic și multe bătăi de cap, 1.6MPI este motorul pe care îl cauți.

Consumul extraurban se situează undeva între 5.5-6l/100km, dar perfomanțele nu sunt la nivel atât de ridicat ca și cele din mediul urban, dar vom trata această situație la minusuri și dezavantaje.

După 200.000-300.000 kilometri, performanțele motorului sunt asemănătoare ca la 5000 de kilometri, acest fapt făcând din creația producătorului francez un monument al durabilității și al fiabilității.

Multe exemplare de Dacia Logan, echipate cu această motorizare, s-au apropiat, sau chiar au depășit borna de 1.000.000 de kilometri.

Dezavantaje ale motorului 1.6MPI

Din păcate, pentru acest motor care, la prima vedere, pare ideal, există câteva probleme, dar care nu sunt suficient de mari cât să te determine să te răzgândești când achiziționezi un automobil echipat cu acest propulsor.

Astfel, dacă în oraș performanțele sunt bune spre foarte bune, în mediul extraurban sunt medii, dar acest fapt depinde și de caroseria pe care este montat. Spre exemplu, pe Dacia Logan, mașina pe care s-a consacrat, la peste 110km/h, acesta lasă senzația că se apropie tot mai mult de puterea maximă pe care o poate atinge. Din cauza înălțimii Loganului, la care se adaugă vântul lateral, mașina se turează destul de tare, ceea ce poate fi supărător pentru urechi. O altă cauză pentru aceste turații poate fii și cutia de viteze manuală în 5 rapoarte, care nu permite motorului să ruleze cu turații mici la viteze mari.

Consumul de 7l/100km urban este destul de mare raportat la cerințele zilelor noastre. Astăzi există pe piață motoare create pentru oraș, pe benzină sau pe motorină, care consumă 5-6l/100km urban, dar, după cum am spus și mai sus, acesta tinde să fie singurul fapt în defavoarea acestei motorizări.

Un alt minus îl reprezintă lipsa de confort a mașinilor produse de francezii de la Renault, astfel că, dacă vrei un motor fiabil, trebuie să renunți la confortul din interior.

Concluzii

Așadar, dacă îți dorești un motor ieftin, fără o întreținere scumpă, cu un consum nici foarte mare, dar nici mic, fără riscul unor defecțiuni majore care să te împingă la reparații costisitoare sau poate chiar la achiziția altor mașini, atunci 1.6MPI produs de Renault este soluția căutării tale. Totuși, dacă vei alege să îți achiziționezi o mașină cu această motorizare, trebuie să renunți la confortul pe care ți-l poate oferi o mașină, francezii nefiind renumiți pentru scaunele comode pe care le montează pe autovehiculele care trec porțile fabricii lor.

Distribuie articolul unui prieten
Vlad.F
Vlad.F

Vlad este pasionat de tot ce înseamnă industria auto. Scrie despre taxe și impozite, despre instrumente pentru pasionații auto, dar și despre autoturisme în mod general.

Articles: 97