În anul 2021, cei de la Dacia au adresat întocmai această problemă, oferind pe piață noul model Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică din Europa.
Cuprins
- De unde putem cumpăra o Dacia Spring? Cu siguranță nu de pe Alibaba.
- Cât costă Dacia Spring?
- Dacia Spring – Autonomie reală
- Echiparea și experiența de conducere
- Păreri Dacia Spring
- Merită sau nu să îți cumperi Dacia Spring?
Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.
Află istoricul mașinii!
Acest lucru se întâmplă în contextul în care piața autovehiculelor electrice se dezvoltă tot mai mult pe zi ce trece, oferind mașini aflate în pas cu noile tendințe orientate spre reducerea gradului de poluare a mediului înconjurător. Totuși, prețurile rămân în continuare ridicate.
Bazată pe modelul franțuzesc Renault City K-ZE, Dacia Spring se vrea a fi o mașină gândită pentru oraș, practică pentru utilizarea de zi cu zi. În această ordine de idei, Dacia vinde modelul Spring ca fiind o „revoluție electrică”, afirmație care subliniază dorința brandului de a fi în rând cu marii producători de autovehicule electrice. Totodată, aceasta este una din cele mai ieftine mașini electrice din Europa.
Prezența sistemelor AndroidAutoTM și AppleCarPlayTM aduc într-adevăr un plus substanțial de valoare mașinii, crescând gradul de comfort al acesteia. Dar nu trebuie ignorat însă faptul că această mașină a primit doar o stea la testul EURO NCAP, fapt care pune pe gânduri destul de mulți oameni.
De unde putem cumpăra o Dacia Spring? Cu siguranță nu de pe Alibaba.
De ce nu? Pe site-ul Alibaba mașina este vândută fără standardele impuse de Uniunea Europeană precum șasiu întărit, limitator de viteză, senzori de parcare și camera de marșarier. De aceea, cel mai bine este ca Dacia Spring să fie comandată printr-o reprezantanță sau de la dealeri auto autorizați.
Cât costă Dacia Spring?
Opinii privind prețul acestei mașini au existat și vor mai apărea și în perioada care urmează deoarece părerile sunt împărțite atunci când vine vorba despre beneficiile pe care le oferă Dacia Spring. Un lucru este clar însă, autovehiculul de față se adresează unui anumit tip de consumatori, iar aceștia vor achiziționa mașina indiferent de opiniile exprimate.
Prețul de pornire al unei Dacia Spring începe de la 20.900 EUR la liber. Totuși, cei de la Dacia doresc ca modelul electric să fie prezent în număr cât mai mare în fiecare dintre marile orașe ale României, motiv pentru care oferă posibilitatea persoanelor fizice prin programul RABLA 2022 și Dacia Avantaj să achiziționeze o Dacia Spring Comfort Plus începând cu prețul de 10.450 EUR.
Cum? Această reducere substanțială este posibilă prin subvenționarea de 50% din prețul întreg acordată din partea statului.
Foarte mulți români au profitat de această subvenție și au plasat precomenzi pentru modelul Dacia Spring. Există și cazuri de persoane care au comandat de pe internet, nici măcar nu au făcut un test drive. Per total, clienții sunt mulțumiți și consideră că reducerea respectivă este un element care trebuie luat în calcul.
Dacia Spring – Autonomie reală
Conform site-ului oficial Dacia, „Spring dispune de o autonomie de până la 230 km în ciclu WLTP mixt* și de până la 305 km în ciclu WLTP urban. Complet încărcată, bateria sa compactă (26,8 kWh) asigură autonomia necesară pentru deplasări în oraș pe parcursul întregii săptămânii!”.
În teorie este mai posibil ca acest lucru să fie adevărat, în practică lucrurile nu stau chiar așa.
Cei care au testat Dacia Spring au condus mașina și prin oraș, și prin afara acestuia, și prin zone aglomerate, și prin zone mai puțin aglomerate. Într-adevăr, această mașină este una ideală pentru oraș iar foarte mulți recomandă ca acest autovehicul să fie utilizat ca mașină zilnică de deplasat la muncă, la cumpărături sau de dus copii la școală.
Dar pentru deplasări mai mari în afara orașului este nevoie să existe o a doua mașină pe combustibil care să poată realiza peste 500 de km fără oprire.
Mai mult, o mare parte a posesorilor Daciei Spring afirmă o autonomie de 150 km la drum lung și 250 km în oraș, în funcție și de vreme și stilul de personal de condus. Astfel, la o temperatură moderată și viteză redusă, se poate ajunge chiar și la o atonomie de 245 km.
Totuși, este de menționat că se poate utiliza fără probleme aerul condiționat pe timp de vară și căldura pe timp de iarnă deoarece nu afectează extrem de mult numărul de kilometri rămași.
Echiparea și experiența de conducere
Din punct de vedere al dotărilor, există și plusuri și minusuri la Dacia Spring.
Ca de exemplu, ceea ce atrage la ea sunt sistemele AndroidAutoTM și AppleCarPlayTM care fac ca această mașină să fie în pas cu mașinile moderne. Alte beneficii ale acestei mașini sunt dimensiunile reduse comparativ cu o mașină normală, manevrabilitatea în trafic, un portbagaj încăpător (aproximativ 300l), sistemul de navigație și multimedia cu ecran tactil de 7 inch.
Un alt aspect foarte important face referire la garanția oferită de 8 ani a bateriei.
Totuși, plângerile la adresa Daciei Spring se focusează pe caroseria de slabă calitate a mașinii, lipsa oglinzilor degivrante, lipsa comenzilor pe volan, lipsa reglării pe înălțime a scaunelor și volanului și existența unui singur ștergător care nu curăță întregul parbriz.
Ca experiență de conducere, utilizatorii Dacia Spring apreciază sunetul artificial ce se aude până la 30-32 km/h deoarece atenționează pietonii de pe drum.
Motorul ar 45CP; totuși, viteza se resimte mai puternic decât s-ar fi așteptat mulți, fapt pentru care după ce se depășește pragul de 60 km/h, mai ales în viraje, mașina dă impresia că îi lipsește stabilitatea.
Păreri Dacia Spring
Redăm mai jos o parte dintre părerile găsite pe grupul de Facebook al deținătorilor de Dacia Spring
Prima părere despre Dacia Spring.
Salut! Tocmai ce m-am întors și eu din nebunia de aventură cu Spring: București-Istanbul-București.
Total 1400km parcurși. Consum 11.5 kWh/100km. Viteza medie: 70km/h.
După experiența asta, jos pălăria pentru România și Bulgaria și infrastructura lor de încărcare. Turcia mi-a pus la încercare răbdarea, dar am scos-o la capăt
S-a mai postat despre traseul ăsta așa că n-o să intru în detalii. Dacă e cineva curios, sunt bucuros să ajut cu sfaturi.
Aș mai parcurge distanțe asemănătoare? Da, doar dacă țările prin care tranzitez au o infrastructură de încărcare accesibilă turiștilor. Să pornești stații prin apeluri telefonice cu personal care nu vorbeste limba engleză e dificil rău (vezi Turcia). Însă totul e posibil
Am parcurs un drum asemănător anul trecut cu o termică și faptul că mașina electrică m-a forțat să opresc m-a făcut să mă simt mai odihnit. Dar asta e o particularitate personală probabil.
Cu siguranță după experiența asta drumurile prin țară vor părea mult mai lejere. Nu mai zic dacă facem upgrade la mașini cu autonomii și viteze de încărcare mai mari.
Zi frumoasă și călătorii plăcute!
Andrei P
A doua părere despre Dacia Spring.
Prima experienta in service si prima dezamagire, dupa 7000 km.
De aproape 2 saptamani, cand trec de la regenerare la accelerare, se aude un zgomot exact cand cupleaza motorul, cand incepe sa “traga”. Cu cat apas mai puternic pe pedala cu atat zgomotul e mai accentuat.
Fac programare in service (las la o parte problema asta, am facut din aplicatie si e ca si cum nu as fi facut) si azi ma prezint. Facem o tura cu masina, se aude zgomotul.
Dupa vreo 30 minute sunt informat ca au “uns” pedala de acceleratie si ca este in regula acum dar sa mergem sa mai facem un test cu masina. Evident ca face la fel. Sunt informat ca mai dureaza si ca o sa ma sune. Dupa fix 2 ore sunt rechemat in service unde mi se comunica faptul ca acel zgomot, care desi in primii 7000 km nu s-a auzit, este perfect normal si ca la fel face si masina lor de drive test si sa merg si cu aia sa o ascult. Evident ca se comporta la fel, ba chiar mai rau se auzea acel zgomot.
Le-am zis ca daca imi arata 2 masini cu acelasi defect nu inseamna ca este normal si ca nu au probleme.
Dupa acest episod mi s-a transmis ca masina nu are absolut nicio problema. Am solicitat in scris acest raspuns si nu mi s-a dat, fiind vorba doar de o constatare. Nu a fost nevoie nici sa semnez vreun act. Am plecat profund dezamagit. Sper sa nu fie o problema mai grava…
In alt aordine de idei: a auzit vreunul din voi acel zgomot? Se reproduce si la ala masina?
Lucian P.
A treia părere despre Dacia Spring.
Iasi –Eforie Nord –Iasi 14 ore dus-12 ore intors Plecarea spre mare cu Springul o adevarata provocare.ATENTIE sunt multe masini in transit si o incarcare simpla va dura in functie de cate masini ai in fata Pot fi si 3-4 toti in transit si vei astepta 4 ore la incarcat.Vad colegi care au ajuns relativ rapid ,eu nu.Am plecat pe traseul Iasi-Bacau-Ramnicu Sarat-Slobozia-Eforie Nord,la sfatul unor colegi patiti,de a evita orasele unde este o singura statie .Plecat la 4.30 din Iasi ajuns la 6.10 in Bacau .M-am dus direct la statia Enel –x de langa OMV pe Narciselor ,ce-a cu plata.Bine inteles statia nu mergea ,nu am reusit sa o pornesc din aplicatia lor ,incarcat card etc .D-au sa sun la nr de telefon afisat ,(nr nealocat).Dupa 30 de minute de chin (cei de la OMV au zis ca nu e statia lor si nu ne pot ajuta cu nimica)Am fugit la Kaufland ,dupa ora 7 cand trebuia sa porneasca statia ,nu mergea defecta.A veni cineva de la receptie,a incercat un reset ,dar nu functiona,deci pe langa ca mai era cineva in trazit,nu am reusit sa incarc.Am plecat spre Lidl,acolo am stat dupa 2 masini ca sa incarc,si pe la ora 9 am plecat spre Ramnicu Sarat.Acolo am gasit ambele ocupate dupa 30 de minute am reusit sa intru la incarcare La Slobozia 2 masini in transit,un ID4 si un spring,total timp pana am incarcat inca 3 ore.In ambele locaitati am incercat sa incarc cu bani ,dar era nu disponibila decat Dacia Slobozia cu incarcare lenta ,deci nu ma ajuta ,La Ramnicu doar inca una la LIDL la fel cu incarcare lenta.La intoarcere statia de la Ramnicu nu a functionnat in weekend,noroc ca noi am ajuns luni si functiona doar incarcarea rapida,dar dupa 25-30 de minute te deconecta si trebuie sa reiei toate operatiunile .la Slobozia am astepta iar la Bacau am stat 2.30 ca sa reusim sa incarcam.Acum pe autostrada autonomie maxim 150 km ,e drept ca am mers frecvent cu 110-127 km pe ora,dar fratilor masina asta cu anvelopele din fabrica ,nu mai ai nevoie de aer conditonat ,faci pe tine cand trece cineva mai mare pe linga tine cum simti ca te deplaseszi lateral,si anvelopele scartie la viraje si la franare ca cele mai slabe anvelope de iarna cand mergi varacu ele.Deci fiti foarte atenti cand va planificati opririle ,informativa ca sa nu fiti nevoiti sa aveti surprize neplacute.Doi ,nu va astepati sa fiti favorizati de localnici deoarece ori fi ei putini dar cei care ii veti gasi la incarcat vor fi tot turisti ca voi.(in Constanta cineva a astepta dupa 2 Tesla si Skoda si un Zoe 4 ore ca apoi sa intre si le la incarcat,si in general nu merg statiile)
Andrei L.
Merită sau nu să îți cumperi Dacia Spring?
După cum este și promovată, Dacia Spring e o mașină electrică ieftină, realizată în special pentru oraș.
Dacă scopul principal pentru care ai nevoie de o mașină este deplasarea la locul de muncă, cumpărături, ori alte acțiuni realizate exclusiv în oraș sau în apropierea acestuia, această mașină este foarte utilă care rezonează cu nevoile consumatorului. În plus, beneficiezi și de reducere la plata impozitului auto. Mai ales că din iunie 2022 poți să te mândrești mai mult că ai o mașină electrică, precum Dacia Spring prin montarea unor numere verzi omologate recent.
Totuși, designul neinspirat și plasticul ieftin utilizat transformă Dacia Spring într-o mașină care nu ar trebui să aibă un preț mai mare de 9-10 mii EUR. Din acest motiv, putem spune cu ușurință că e ok să îți cumperi Dacia Spring dacă plănuiești să o achiziționezi prin leasing sau programul Rabla.
Dar la prețul întreg, achiziția nu face sens.