Păreri despre Honda Civic Hatchback 2008 1.8 I-VTEC (2006-2011)

Distribuie articolul unui prieten

Review-ul mașinii Honda Civic Hatchback 2008 1.8 IVTEC

Avand in vedere faptul ca detin personal aceasta masina, as putea in cateva randuri sa descriu experienta ca posesor de Honda Civic, de cateva luni bune.

In cele ce urmeaza, voi prezenta lucrurile care mi-au placut la aceasta masina, urmand ca mai apoi sa descriu si minusurile acestui autoturism.

Obține un raport ca să eviți afacerile proaste, ca să vinzi mai rapid, sau ca să afli dacă mașina ta este sigur de condus.

Află istoricul mașinii!

Avantajele Honda Civic Hatchback 2008 1.8 IVTEC

Asadar, in momentul achizitionarii , avand in vedere faptul ca sunt tanar si dornic de viteza, am ales o motorizare, pe benzina si sa fie aspirata. In final, am ales motorul de 1.8 I-VTEC care s-a dovedit a fi ceea ce trebuia pentru gusturile mele. Motorul fiind aspirat, ofera un plus de fiabilitate fata de cele care au turbina. De asemenea, raspunsul la pedala de acceleratie este instant spre deosebire de motoarele turbo, care prezinta un anumit lag, adica un timp de raspuns intarziat in momentul apasarii pedalei de acceleratie.  De asemenea este de mentionat faptul ca masina dezvolta 138 de cai putere si un cuplu maxim de 174 de NM, in jurul turatiei de 4300 RPM. Intr-adevar, cuplul acestei masini este unul destul de redus, dar avand in vedere faptul ca aceasta nu cantareste cu mult peste 1200 de Kg, aceste specificatii sunt mai mult decat suficiente pentru dimensiunile sale.

In ceea ce priveste pachetul de dotari al acestei masini, modelul pe care l am achizitionat, cuprinde toata gama care era valabila la vremea ei.

Masina a venit la pachet cu scaune din piele, care chiar si dupa 15 ani, se prezinta intr-o stare ireprosabila. Chiar si scaunul soferului care ar trebui sa fie cel mai uzat, nu arata semne de uzura pronuntata. Volanul este de asemenea din piele, care la fel, se prezinta remarcabil. Acesta este de dimensiune medie si vine cu comenzile de pilot automat si de control al volumului si canalelor de radio disponibile.

Avand in vedere faptul ca masina dispune si de o navigatie cu o diagonal de 7 inci, tot pe volan se gasesc si butoanele dedicate activarii comenzilor vocale, dar si pentru apeluri, intrucat, masina dispune si de un sistem de conectare Bluetooth la telefonul mobil si capacitatea de a interactiona cu sistemul de infotainment al vehicului prin voce. Aceasta dispune de incalzire in scaune, torpedou refrigerat si iluminat. Clima pe doua zone, sistem audio format din 6 difuzoare. Geamuri electrice si automate doar pentru sofer si pasager. Senzori de parcare in partea din spate, oglinzi rabatible electrice si incalzite. Masina dispune si de un plafon panoramic.

Rezervorul are un volum de 50 de litri. Consumul mixt (urban-extraurban), al autoturismului este de 6 litri la 100 de Km, uneori chiar atingand si valoarea de 5,5 litri, la mers normal, 120 de km/h. Aceasta ar reprezenta limita in care se poate obtine un consum decent. Odata cu cresterea vitezei, si consumul la randul lui va creste exponential. Un avantaj semnificativ al masinii il reprezinta cutia de viteze, care in cazul meu este manuala. Faptul ca are 6 trepte, ajuta mult la mersul pe autostrada si in oricare alte locuri in care limita de viteza depaseste valori de peste 100 km/h, deoarece ajuta la obtinerea unor turatii reduse si in cele din urma, la un consum redus de carburant.

Dezavantajele Honda Civic Hatchback 2008 1.8 IVTEC

Asa cum am mentionat mai sus, urmeaza sa prezint si minusurile masinii:

Din pacate acest lucru este des intalnit la masinile japoneze si anume faptul ca metalele de pe autoturism ruginesc mai repede decat la celelalte masini. Din nefericire, nici modelul personal nu scapa de acest lucru, intrucat am putut observa elemente importante ce nu sunt vizibile decat in urma ridicarii pe elevator. Anumite parti ale lonjeroanelor s-au putut observa a prezenta elemente de rugina. De asemenea lipsa protectiei si a tratamentelor ce in mod normal ar trebui folosite pentru a creste durabilitatea acestor elemente, lipseste. Evident, ca nu vorbim despre lucruri, grave. Pana la urma discutam despre o masina care a fost fabricata acum 15 ani. Asadar nu prezinta urme grave de rugina, insa am considerat sa mentionez acest lucru ca pe un minus.

Un alt lucru ce m-a dezamagit, este calitatea slaba a conectorilor si cablurilor din spatele sistemului de infotainment. La fel ca si in cazul metalelor, acestea nu au fost dotate cu material dedicate protejarii lor in timp si astfel se poate observa cum navigatia are momente cand nu raspunde comenzilor sau se opreste definitiv in timpul mersului.

Un alt dezavantaj este plafonul panoramic. In ciuda faptului ca acest aspect l-am trecut si plusuri, el poate reprezenta si un minus, deoarece reprezinta un punct slab al structurii de rezistenta. Totodata este vulnerabil obiectelor solide cu care ar putea intra in contact, fie e grindina sau alte obiecte de aceeasi natura. In general, costul intetinerii si schimbului unei astfel de dotari este destul de mare.

Consumul de ulei este iarasi ceva de luat in calcul. Masina din nefericire, are aceasta carcteristica neplacuta de a consuma ulei. Acest lucru poate fi inlaturat sau cel putin partial, daca soferul evita condusul la turatii extreme.

In cele din urma, unul din cele mai mari dezavantaje ale acestei masini, Honda Civic Hatchback, este raritatea acesteia. Acest model, in ciuda faptului ca este unul din cele mai vandute la nivel global, modelul hatchback, ramane insa, unul din cele rare. De ce ar fi acesta un dezavantaj? Deoarece atunci cand un obiect nu este la fel de intalnit ca altele, piesele vor fi la fel de rare sau daca nu, vor fi costisitoare. Aici la piese, pentru a fi bine inteles, nu ma refer la piesele motorului, deoarece motorizarea de 1.8 IVTEC se regaseste si  pe sedane, insa elementele din plastic si din interior, care difera la hatchback, vor reprezenta o bataie de cap.

Concluzie

In final, Honda Civic 2008 IVTEC Hatchback ramane o alegere excelenta pentru cei care cauta un automobil compact, fiabil, economic si plin de personalitate. Cu un design atemporal, o motorizare IVTEC pe masura si un interior spatios si futuristic, acest model se dovedeste a fi o optiune remarcabila pentru soferii dornici sa experimenteze placerea condusului intr-un vehicul care se mentine in topul clasamentelor si la ma bine de un deceniu de la lansare.

Mica Istorie a brand-ului:

Honda este o companie japoneza care are o istorie lunga in productia de automobile pentru piata mondiala. Acestia au produs primul lor autoturism, si anume, T360, in 1963. Unul dintre cele mai cunoscute modele este Honda Civic, lansat pentru prima data in 1972 si Honda Accord, lansata cu 4 ani mai tarziu, adica in 1976. De-a lungul anilor, Honda a fost cunoscuta pentru tehnologia sa inovatoare, cum ar fi VTEC si pentru vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de carburant. De asemenea, au avut automobile de performanta sub marca Honda sau Acura, precum NSX. Honda a avut un impact semnificativ asupra industriei auto globale.

Ce inseamna VTEC?

Tehnologia VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), dezvoltata de Honda, este un system avansat de control al supapelor motorului. Acest sistem permite modificarea sincronizarii si ridicarii supapelor pentru a obtine un echilibru intre performanta si economie de carburant. Atunci cand conducerea necesita mai multa putere, VTEC permite un flux de  aer mai consistent prin deschiderea supapelor la un regim mai inalt, imbunatatind performanta. Cand se doreste conomie de carburant, sau functionarea la turatii reduse, sistemul reduce deschiderea acelor supape.

Deții o Honda Civic Hatchback 2008 1.8 I-VTEC? Spune-ți părerea în comentariile de mai jos.

Distribuie articolul unui prieten
Andrei S
Andrei S
Articles: 1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *