Revizia auto – despre ce este vorba?

Una din noțiunile de bază ca deținător de permis și mașină care își întreține singur automobilul, este aceea de ,,revizie auto”, iar noi susținem că nu ar trebui să îi fie străină nimănui. Așadar, ce este această ,,revizie auto” și la ce ne servește ea? Pentru aceste nelămuriri, am selectat informația atent și am venit cu o serie de întrebări comune și cu răspunsurile aferente.

Ce este revizia auto?

După cum medicii ne recomandă să ne efectuam de 1-2 ori pe an un set de analize pentru a vedea starea generală de funcționalitate a corpului nostru, în aceeași manieră specialiștii din domeniul auto ne recomandă efectuarea unei revizii auto.

O revizie tehnică a unui vehicul este o operațiune efectuată într-un atelier specializat pentru identificarea și corectarea problemelor specifice care au apărut în timpul utilizării vehiculului. Inspecția vehiculului este un proces complex, în mai multe etape. În cele din urmă, mașina ar trebui să funcționeze cu parametri normali.

Care este scopul reviziei auto?

Scopul principal al reviziei mașinii este de a prelungi durata de viață a acesteia. Cu toate acestea, există și alte beneficii aduse de posibilitatea de a efectua o inspecție a vehiculului, precum:

Care sunt perioadele de timp când se face revizia auto?

În teorie, aceasta se efectuează după două repere: kilometraj sau perioadă de timp, indiferent dacă mașina este abia scoasă din fabrică sau a mai trecut prin mâna câtorva șoferi înainte.

Cât despre kilometraj, avem mai multe repere generale:

  • Prima revizie generală se face după parcurgerea a 10.000km – la aceasta se verifică de obicei uleiul, filtrele de aer, filtrul de cabină, uleiul din cutia de viteze, lichidul de frână și lichidul de răcire;
  • A doua revizie generală se face după 15.000km – nu este o operațiune atât de complexă, mecanicul auto verificând de obicei doar starea filtrului de combustibil și rotația roților mașinii;
  • Până la a treia revizie se mai respiră puțin, aceasta fiind necesară la împlinirea a 30.000km parcurși, atunci când filtrul de aer și filtrul de cabină (care asigură un mediu adecvat ocupanților mașinii) vor fi probabil uzate. Dacă acestea nu sunt schimbate, motorul va depune un efort suplimentar pentru a funcționa la standarde normale;
  • A patra revizie auto – împlinirea a 40.000km – ocazie cu care se verifică uleiul de motor, lichidul de răcire și de frână, dar în special, lichidul de servodirecție;
  • A cincea revizie auto se va face pe undeva pe la 100.000km când se verifică și se și înlocuiește lichidul de răcire și se ia în vedere starea plăcuțelor de frână și a bujiilor.

Ce se întâmplă în timpul unei revizii auto?

Prin urmare, o revizie tehnică completă a vehiculului necesită în mod necesar:

  • schimbare filtre;
  • verificare și completare cu lichide;
  • înlocuirea fluidelor;
  • inspecția sistemului de frânare;
  • verificare aer conditionat.

Mecanicii auto pot efectua și alte teste.

  • Sistem de iluminare:
  • Este un sistem foarte important pentru asigurarea siguranței traficului.
  • Sistem de control:
  • Jocul mânerului și geometria roții sunt verificate.
  • Sistem de amortizare:
  • Nu este vorba doar de arcuri, amortizoare și confortul pasagerilor, totul ține de siguranța rutieră.
  • Funcționarea corectă a indicatoarelor de bord (lumini de avertizare de bord). Identificați rugina și fisurile din sticlă.

Care sunt semnele care transmit că mașina are nevoie de o revizie?

Mașina va prezenta semne de necesitate probabil destul de târziu, dar este bine să aveți în vedere următoarele comportamente anormale:

  • Motorul pornește mult mai greu decât de obicei;
  • Mașina rulează cu dificultate;
  • Există probleme la aprindere;
  • S-ar putea să nu pornească deloc mașina;
  • Consumul de combustibil este exagerat.
  • diverși martori de bord aprinși

Este obligatorie revizia auto? Ce se întâmplă dacă nu o fac?

Da, aceasta este o operațiune obligatorie iar recomandările presupun efectuarea chiar mai des decât este precizat în teorie. Detaliul esențial al acestei revizii ce o face atât de imperios necesară nu este sancționarea de către autorități, ci pur și simplu agravarea unor probleme pe care poate la momentul actual nu le aveți la cunoștință despre autoturismul dumneavoastră și care ar putea fi prevenite cu ușurință.

Cât costă o revizie auto, în medie?

Este imposibil de spus cu exactitate cât va costa o revizie a mașinii, deoarece depinde de mulți factori și, cel mai important, de starea mașinii pe care o conduceți. În practică, prețul pieselor înlocuite și serviciile oferite se adună.

De exemplu, trusele de articulare Dacia costă între 300 și 1000 de lei în funcție de modelul mașinii. Un pachet complet de vânzare Dacia poate rula până la 600 de lei, iar un pachet de revizie frână Dacia Logan costă în jur de 300-400 de lei. Adăugați la asta costul forței de muncă și obțineți valoarea unei revizii auto Dacia. O revizie a mașinii costă între 300 și 1000 de lei pentru o mașină la începutul unui drum, până la 3000 de lei pentru mașinile mai vechi. Când cumpărați o mașină uzată, este foarte important să vă asigurați că a fost inspectată înainte de cumpărare. În caz contrar, s-ar putea să descoperiți probleme ascunse când este prea târziu.

Prețurile variază și în funcție de locul în care doriți să fie revizuită mașina dumneavoastră. Devine din ce în ce mai scump la dealeri și dealeri de mașini, dar se poate face și la un service auto de renume fără a investi sume exorbitante într-o revizie. Ca o concluzie, sfatul ar fi să respectați cât de cât termenele impuse, dacă nu chiar sa vă sesizați mai des cu privire la această procedură prin care ați putea chiar economisi pe termen lung.

Distribuie articolul pe social media
Vlad.F
Vlad.F

Vlad este pasionat de tot ce înseamnă industria auto. Scrie despre taxe și impozite, despre instrumente pentru pasionații auto, dar și despre autoturisme în mod general.

Articole: 68

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *